Biznes

Pisanie klastrów tematycznych

Klastry tematyczne to grupy połączonych stron internetowych skupionych na szerokim temacie. Celem jest zbudowanie kilku stron klastra wokół jednego fragmentu treści filarowej.

Oto prostsze wyjaśnienie. Załóżmy, że głównym tematem twoich treści jest zdrowie psychiczne. Podtematem może być „znaczenie stabilnego zdrowia psychicznego”, a innym podtematem może być „jak utrzymać zdrowie psychiczne”. Ogólną ideą tego jest dostarczenie jak największej ilości informacji na dany temat. Im więcej klastrów tematycznych, tym większa rozpoznawalność Twojej strony w Google i innych wyszukiwarkach.

Klastry tematyczne to grupy połączonych stron internetowych skupionych na szerokim temacie.

Google zmienia swój algorytm. Jedną z najnowszych zmian są klastry tematyczne. HubSpot pisał o korzyściach topic clustering dla optymalizacji wyszukiwarek w 2017 roku. Jeśli dobrze wykorzystujesz klastry tematyczne, jesteś na dobrej drodze do umieszczenia swojej strony wśród najbardziej rozpoznawalnych. Google i inne wyszukiwarki szukają stron z bardziej dogłębną treścią w przeciwieństwie do płytkiego sposobu włączania słów kluczowych tylko po to, aby uzyskać ranking.

Ponadto, wyszukiwarki potrzebują stron, które pokazują doświadczenie, spójność i dają wartość. Możesz zapewnić ten poziom wartości i ekspertyzy poprzez użycie klastrów tematycznych. Teraz, gdy mamy to z głowy, dowiedzmy się, jak mogą one pomóc w poprawieniu rankingu SEO.

Jak klastry tematyczne mogą poprawić SEO

Przynoszą więcej ruchu do Twojej witryny: Klastry tematyczne pomagają Google i innym wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja strona. Im więcej klastrów tematycznych używasz, tym wyżej wspinasz się w rankingu. Więcej osób będzie chciało odwiedzić Twoją stronę, ponieważ dostarczasz im szczegółowych rozwiązań.

Autorytatywne i wiarygodne wyniki wyszukiwania: Wykorzystując klastry tematyczne, pokazujesz Google, że masz informacje, których potrzebują Twoi odbiorcy i potencjalni klienci. Im więcej dajesz wartościowych treści, tym bardziej Twoi odbiorcy Ci ufają. Ponadto, budujesz autorytet i zaufanie w Google i innych wyszukiwarkach, co z kolei poprawia Twój ranking.

Pomaga w identyfikacji i strukturze treści, które powinieneś mieć na swoim blogu: To dość trudne, aby pokryć wszystkie aspekty tematu w jednym poście na blogu. Nawet jeśli spróbujesz, będzie to trudne do przeczytania i może znudzić Twoich odbiorców. Klastry tematyczne pomagają tworzyć odpowiednie treści wokół danego tematu i grupować je. Poza tym, służą jako przewodnik pomagający zidentyfikować rodzaje treści, które powinny znaleźć się na Twoim blogu. Hiperłącza służą tutaj jako pomost pomiędzy stronami klastra a tematem filaru.