1.Zawsze myśl do przodu.
Chociaż zwinność jest ważną cechą dla startupu, nie możesz latać na siedząco, kiedy prowadzisz firmę. Planowanie kolejnych kroków – w oczekiwaniu na wszystkie możliwe scenariusze – to najlepszy sposób, aby pozostać uziemionym i bezpiecznym w miarę rozwoju firmy.
Myślenie do przodu to szeroka porada, ale może być tak prosta jak przegląd wszystkich bieżących umów, jak porównanie stawek z najlepszymi procesorami kart kredytowych i sprawdzenie, czy możesz wynegocjować lepszą ofertę.
2. Zwiększ swoją obsługę klienta.
Inną świetną metodą rozwoju firmy jest skupienie się na zapewnieniu najwyższej jakości obsługi klienta. Kiedy przekraczasz oczekiwania klientów, prawdopodobnie powiedzą oni swoim przyjaciołom, rodzinie i zwolennikom o Twojej firmie.
Kiedy pójdziesz na dodatkową milę, na przykład oferując zniżki, jeśli klient ma złe doświadczenia lub śledzenie, aby upewnić się, że klient był zadowolony z produktu lub usługi, ustanawiasz reputację świetnej obsługi klienta. [Upewnij się, że masz najlepszy biznesowy system telefoniczny dla swojego zespołu obsługi klienta].
3. Skup się na mediach społecznościowych.
Kolejną metodą na rozwój firmy jest stworzenie profili na wszystkich głównych platformach mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, Twitter itp.). Aktywny profil pozwala na lepszy marketing firmy i interakcję ze znacznie większą liczbą potencjalnych klientów.
Kiedy Twoja firma ma konto, które regularnie aktualizujesz na głównych platformach, konsumenci mogą łatwiej znaleźć Twoją firmę i są bardziej skłonni podzielić się nią ze swoimi znajomymi. Stworzysz również bardziej angażujące doświadczenie dla swoich odbiorców, pomagając im poczuć się bardziej związanym z Twoją marką i kultywując zaufanie.
4. Uczestnicz w wydarzeniach networkingowych.
Wydarzenia networkingowe pozwalają na nawiązanie kontaktu z osobami o podobnych poglądach, z których wiele ma unikalne perspektywy i spostrzeżenia, które mogą pomóc w rozwoju biznesu. Połączenia i relacje, które pochodzą z uczestnictwa w wydarzeniach sieciowych mogą być korzystne przez wiele lat.
5. Praktykuj społeczną odpowiedzialność biznesu.
Konsumenci chcą kupować od firm zaangażowanych w sprawy, które pomagają uczynić świat lepszym. Niezależnie od tego, czy przekazujesz środki na badania nad rakiem, czy też wspierasz organizację non-profit, taką jak schronisko dla bezdomnych, poszukaj sposobów na wniesienie znaczącego wkładu w sprawy, które wspierasz i podziel się tym ze swoimi klientami.
Możesz publicznie wyrazić swoje wsparcie dla społeczności o słabo rozwiniętej infrastrukturze, przekazać darowiznę na rzecz różnych organizacji, poświęcić swój czas na zbiórkę pieniędzy i zaoferować zrównoważone produkty, aby pomóc środowisku. Istnieje wiele sposobów na to, aby być społecznie odpowiedzialnym jako firma; znajdź kilka, które sprawdzą się w Twoim przypadku.